Nemška podjetja pričakujejo več kibernetskih napadov

Kljub povišanim ocenam glede tveganj kibernetskih napadov in kraje podatkov manj zaznanih incidentov.

Nemška podjetja pričakujejo več kibernetskih napadov
Po podatkih Statiste so nemška podjetja v letu 2022 zaradi kibernetskega kriminala izgubila skupno 202,7 milijarde evrov. Foto: Mercedes-Benz Group Media

Po poročanju nemške tiskovne agencije DPA, ki povzema raziskavo svetovalnega in revizijskega podjetja EY, se je v nemških podjetjih močno povečala zaskrbljenost zaradi kibernetskih napadov in kraje podatkov, zlasti s strani organiziranega kriminala ter Rusije in Kitajske. Raziskava navaja, da več kot dve tretjini oziroma 68 odstotkov podjetij ocenjuje tveganje, da postanejo žrtve kibernetskega napada kot "precej visoko" ali "zelo visoko", kar je 5 odstotkov več v primerjavi s prejšnjo raziskavo leta 2021. Gre za oceno, ki je najvišja vse od prve takšne raziskave iz leta 2011. Da se je tveganje kibernetskega napada povečalo pa je bilo mnenja 72 odstotkov od 500 anketirancev.

"V Nemčiji govorimo v trimestnih številkah milijard izgub zaradi kibernetskagea kriminala – in to vsako leto. Posledični stroški, kot je izguba ugleda po uspešnem napadu, sploh niso vključeni," je pojasnil Bodo Meseke, partner družbe EY.

Kot je še izpostavil Meseke, nemška podjetja bijejo nenehno digitalno oboroževalno tekmi s kriminalci, hektivisti in celo tujimi obveščevalnimi službami. Najbolj se bojijo napadov organiziranega kriminala, Skoraj tri četrtine menedžerjev oziroma 73 odstotkov kot veliko tveganje vidijo napade organiziranih kriminalnih združb, sledijo pa jim grožnje tako imenovanih hektivistov, kot je hekerski kolektiv Anonymous. Tuje obveščevalne službe za nemške vodstvene delavce predstavljajo večje tveganje kot pred dvema letoma, 36 odstotkov v primerjavi s 30 odstotki, pri čemer kot najbolj verjetne pričakujejo napade iz Rusije ali Kitajske.

Kljub večji zaskrbljenosti pa je le 37 odstotkov podjetij poročalo o dejanskih znakih kibernetskih napadov ali kraje podatkov v primerjavi s 44 odstotki leta 2021. Raziskava je pokazala tudi, da še vedno razmeroma veliko podjetij – 33 odstotkov – ocenjuje, da niso dovolj zaščitena pred digitalnimi napadi.